Wellmo Mobile Health hakee kasvua uusista markkinoista ja asiakkaista liittymällä EIT Digitalin kasvuyritysohjelmaan

Vuonna 2012 perustettu ja Helsingissä pääkonttoriaan pitävä Wellmo on syntynyt spinn-offina Nokian terveys- ja hyvinvointiliiketoiminnasta. Wellmon palvelujen kehittäminen rakentuu vuosikymmenien terveysteknologiaosaamiseen.

Wellmo Mobile Health –alustan avulla vakuutusyhtiöt ja kuluttajille suunnattujen terveyspalvelujen tuottajat voivat tarjota asiakkailleen kustannustehokkaasti henkilökohtaisesti räätälöityjä digitaalisia palveluja terveydestä huolehtimiseen, terveellisempään elämään, tavoitteiden savuttamiseksi sekä aiempaa helpompaan terveyspalvelujen käyttöön. Yritysasiakkaat puolestaan voivat rakentaa oman palveluvalikoimansa Wellmon monipuolisella alustalla. Wellmo liittyy EIT Digital Accelerator-kasvuyritysohjelmaan kasvattaakseen olemassa olevaa asiakaskuntaansa Suomessa, Hollannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa ja Saksassa sekä laajentuakseen uusille markkinoille.

”Aiemmat myönteiset kokemuksemme sekä EIT Digitalin uudet palvelut ja asiantuntijat kannustivat meitä liittymään EIT Digitalin kasvuyritysohjelmaan. EIT Digitalilla on hyvä verkosto, sen tarjoaman palvelun laatutaso on standardoitu ja siihen voi luottaa. EIT Digital Accelerator -kasvuyritysohjelman tuella haemme liiketoiminnan kasvua uusien asiakkaiden ja markkinoiden kautta”, Wellmon perustaja ja toimitusjohtaja Jaakko Olkkonen kertoo.

Wellmo on markkinoiden ainoa alusta, joka tarjoaa vakuutusyhtiöille ja kuluttajille suunnattujen terveyspalvelujen tuottajille mahdollisuuden liittää asiakkaalleen yksilöllisesti räätälöityihin terveyspalveluihin mitä tahansa sisältöä, palveluja tai ohjelmistoja. Nämä voivat olla niiden omia tai kolmansien osapuolien tarjoamia.

“Näin vakuutusyhtiöt ja kuluttajille suunnattujen terveyspalvelujen tuottajat voivat käyttää markkinoiden kulloinkin parhaita sovellutuksia sekä palveluja ja varmistaa samalla, että heidän asiakkaana saavat yhdenmukaisen käyttökokemuksen”, Olkkonen jatkaa.

Wellmon suorituskykyisten verkkotyökalujen avulla vakuutusyhtiöt voivat helposti hallinnoida asiakaskuntaansa, palveluympäristöään sekä olla vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa. Asiakkaiden kehityksen seuranta voi olla asiakasryhmäkohtaista. Lisäksi on mahdollista kehittää ryhmäkohtaisia ohjelmia sekä palvelusivuja, toteuttaa kohdennettuja kampanjoita ja viestintää sekä seurata suoritusten kehitystä.

Liityntä asiakkaiden käyttämiin alustoihin tapahtuu turvallisesti Wellmon pilvisovelluksen ohjelmistorajapintojen kautta:

“Asiakkaan terveystiedot säilyvät koko ajan täysin hänen hallussaan. Wellmon alusta yhdistää sovellutusten tarjoaman tiedon yhdeksi käyttäjäystävälliseksi näkymäksi, jonka avulla käyttäjä voi helposti seurata kehitystään. Kaikki tieto tallennetaan turvallisesti Euroopan unionin asetusten mukaisesti ja Euroopan maaperälle”, Jaakko Olkkonen painottaa.

EIT Digital Accelerator –kasvuyritysohjelman palveluksessa on yli 40 kansainväliseen liiketoimintaan erikoistunutta liiketoiminnan kehittäjää sekä teknologia-alan rahoituksen erityisasiantuntijaa.  He työskentelevät yhteensä 14 kaupungissa kymmenessä Euroopan unionin maassa sekä San Franciscossa Yhdysvalloissa. Kumppaniverkkonsa avulla ohjelma kattaa yhteensä 16 Euroopan unionin jäsenmaata.  Toiminansa aikana, alkaen vuodesta 2012 ohjelma on tukenut yhteensä 230 startup-yritystä eri Euroopan maista ja toimialoilta sekä auttanut niitä keräämään yhteensä 80 miljoonaa euroa oman pääoman ehtoisia sijoituksia.

Wellmo lyhyesti

Wellmo Mobile Health on markkinoiden ainoa mobiilialusta, joka tarjoaa sekä vakuutusyhtiöille että kuluttajille suunnattujen terveyspalvelujen tuottajille mahdollisuuden liittää mitä tahansa sisältöä, palveluja tai ohjelmistoja asiakkailleen yksilöllisesti räätälöityihin terveyspalveluihin. Nämä voivat olla niiden omia tai kolmansien osapuolien tarjoamia. Wellmon ratkaisun avulla vakuutusyhtiöt ja kuluttajille suunnattujen terveyspalvelujen tuottajat voivat kasvattaa myyntiään ja herättää uusien asiakasryhmien kiinnostuksen sekä kannustaa kaikkia asiakasryhmiään huolehtimaan terveydestään.